Bouw website transportband fabrikant

website nitta 1

Case: ontwerp en bouw van nieuwe website

Ter vervanging van een eerder door Emogy gemaakte website heeft Emogy in opdracht van de transportbandenfabrikant uit Alkmaar een volledig nieuwe responsive design website ontworpen en gebouwd.

Viertalige website

Met de vier talen is de website gericht op de internationale markt van de opdrachtgever waarbij de website zowel voor de informatieverstrekking aan bestaande klanten als de acquisitie van nieuwe wordt ingezet. Bestaande klanten vinden middels de zeer uitgebreide product-selector snel het voor hun geschikte bandmateriaal en bijbehorende datasheets. Prospects worden na het raadplegen van product- of applicatie-informatie met “call to action” buttons aangezet tot verdere acties. Zo is er onder andere een button voor offerte aanvraag of contact zoeken via het wereldwijde netwerk.

website nitta 2

Uitdaging in ontwerpfase

Een bijzondere uitdaging tijdens het project was een aanpassingen van het ontwerp naar de nieuwe huisstijlrichtlijnen. Tijdens de ontwerpfase introduceerde het moederbedrijf in Japan een geheel nieuwe opzet voor de huisstijl. Het initiële website-ontwerp is door Emogy, zowel in lay-out als in structuur, getransformeerd naar deze nieuwe richtlijnen waarbij ook het nieuwe logo uit Japan is toegepast.

website nitta 3

Middels een nieuw menu-item “Waarom Nitta transportbanden” verkrijgen prospects een overzicht van alle sterke punten van Nitta die in het voordeel van de opdrachtgever zijn. Bij veel websites zien wij dat een dergelijk menu-item frequent in de oriëntatiefase wordt geraadpleegd en op deze manier bijdraagt aan het binnenhalen van nieuwe klanten.

Media of Technologie - website bouwen

Bouw van internationale website, website met call to action buttons en offerte aanvraag, custom made meertalige website.

Opdrachtgever

Internationaal opererende producent van transportbanden

Website

www.nittacorporation.com