Blog
Voor meer impact

Gebruik onze blogpagina als jouw bron van inspiratie en vergroot je kennis en inzichten. Ontdek de nieuwste trends, lees praktische tips en effectieve strategieën die je bedrijf of merk naar nieuwe hoogten kunnen tillen.

Wat betekent Google Consent Mode V2 voor jouw website?

Misschien heb je er al over gelezen in het nieuws of heb je aan de backend van Google Analytics al een melding gezien? Vanaf 1 maart 2024 rolt de Google…

Het nut van B2B webinars

Webinars bieden bedrijven in de B2B-sector een krachtig hulpmiddel om hun boodschap over te brengen, de betrokkenheid te vergroten en waardevolle leads te genereren. Dit artikel belicht de essentie van…

Spraakzoekopdrachten: impact op jouw SEO-strategie

In de digitale marketing, verandert alles voortdurend. Een van de opvallendste trends van de afgelopen jaren is de opkomst van spraakzoekopdrachten, ook bekend als ‘Voice search’. Misschien gebruik je het…

Copywriting: de kunst van overtuigende teksten

Op 19 januari vieren we de Dag van de Taal. In het huidige digitale tijdperk, waarin informatie overvloedig is en aandacht schaars, is het schrijven van overtuigende teksten van onschatbare…

Huisstijl: stappen voor een professioneel ontwerp

Welkom bij een nieuw blogartikel waar we dieper ingaan op een van de hoekstenen van effectieve branding en marketing: de huisstijl. Een consistente huisstijl is meer dan alleen een aantrekkelijk…

E-mailmarketing die jouw B2B relaties versterkt

E-mailmarketing is nog steeds een belangrijk medium binnen je marketingstrategie. Het is relatief goedkoop, effectief en biedt meetbaar resultaten. Het omvat verschillende vormen, zoals: een periodieke nieuwsbrief, reviewmail of productaanbeveling.…

Onze top 5 beste Nederlandstalige marketing podcasts

Podcasts blijven onverminderd populair! Er is nu een overvloed aan keuzes, van true crime tot sport, lifestyle tot educatie. Voor ons zijn marketing podcasts een bron van inspiratie. In dit…

Hoe verschillen B2C- en B2B-marketingstrategieën?

Elk bedrijf heeft een andere doelgroep. Hierin kan onderscheid gemaakt worden tussen bedrijven (Business-to-Business) en consumenten (Business-to-Consumer). Moet je binnen beide markten anders communiceren? Er zijn overeenkomsten maar ook verschillen.…

Hoe creëer je meer bereik met je LinkedIn berichten?

Maar liefst 62% van de marketeers geeft aan dat LinkedIn meer leads geneert dan hun andere platforms. Ook voor B2B communicatie biedt dit platform veel kansen. Je kunt ‘gratis’ berichten…

Google review link: eenvoudig reviews verzamelen

Wist je dat jouw klanten met één klik een review op Google kunnen achterlaten? Dit versterkt de online uitstraling van je bedrijf en voor jouw klanten is het een eenvoudige…

ChatGPT: helpt je met meer dan alleen tekst

Eind november 2022 verscheen de inmiddels razend populaire chatbot ChatGPT. Vooral studenten en scholieren maken er veel gebruik van, maar ook bedrijven kunnen er slim gebruik van maken. ChatGPT is…

Hoe belangrijk is mijn paginatitel voor Google?

Misschien is het verstandig om eerst een stapje terug te zetten en onszelf de volgende vraag te stellen: Waar kijk je het eerste naar in de resultaten van een zoekmachine?…

Top 5 QR-code oplossingen voor je bedrijf

QR-codes zijn een ideale oplossing om lange URL’s en informatie eenvoudig overdraagbaar te maken en bijna alle smartphones herkennen ze vanuit de camera app. Maar hoe gebruik je ze optimaal…

Linkbuilding toepassen om je vindbaarheid te verbeteren

Linkbuilding is onderdeel van zoekmachineoptimalisatie (SEO) en is een manier om de vindbaarheid van je website te verbeteren. Maar wat is linkbuilding nu precies? En hoe werkt het? Wij leggen…

Europese Dag van de Privacy

In onze huidige maatschappij, met alle computertechnologie, is privacy belangrijker dan ooit. Privacyrichtlijnen zorgen voor de controle over de hoeveelheid informatie die anderen mogen zien en delen. Veel hiervan is…

Hoe zet je social media in voor de B2B markt?

Social media is overal. Je kan er bijna niet meer omheen en waarom zou je ook? Toch blijft het lastig om de boodschap van je bedrijf goed te laten uitkomen…

Hoe schrijf je een goede zakelijke tekst?

Een zakelijke tekst schrijven kan een hele uitdaging zijn. Het moet professioneel zijn en te gelijker tijd aansprekend, dus zeker niet saai. Lees in dit artikel hoe je dit moet…

Wat zijn de B2B designtrends voor 2022?

In de Business to Business (B2B) worden nieuwe trends soms wat langzamer overgenomen dan in een Business to Consumer (B2C) omgeving. Echter, de laatste jaren is hier verandering in gekomen.…

Je website op de feestdagen voorbereiden

De feestdagen komen eraan. Voor fysieke winkels is het eenvoudig om de sfeer aan te passen naar deze periode van het jaar. Dit kan met decoratiematerialen, de juiste muziek en…

10 tips voor een goede pay-off

“Voorsprong door techniek” is een ijzersterke pay-off van Audi. Apple heeft de pay-off “Think Different”. De visie vanuit deze pay-off en de resulterende acties hebben in de beginperiode van de…

Waarom en hoe gebruik je de symbolen ® R,™ TM en ©?

In veel commerciële publicaties worden de symbolen ™ , ® en © gebruikt. Maar waarom eigenlijk en hoe worden ze toegepast? Wij leggen je het graag uit. Ook geven wij…

Hoe creëer je een sterke bedrijfsidentiteit?

Sta je wel eens stil bij de identiteit van je bedrijf? Hoe zien opdrachtgevers en potentiële klanten jullie identiteit? De bedrijfsidentiteit en het directe gevoel wat mensen erbij krijgen kan…

Internationale brochure maken: onze tips uit de praktijk

Veel bedrijven geven hun brochures en folders in meerdere talen uit. Natuurlijk is het belangrijk dat de teksten in de taalvarianten kloppen en de juiste vaktermen voor dat land worden…

Een complimentje? Wie wil dat nou niet?

Op 1 maart is het Nationale Complimentendag. De vraag is, hebben wij zo’n dag nodig en kun je er iets positiefs of creatiefs mee doen? In Nederland is #complimentendag al…

Metateksten voor maximale klikbaarheid in zoekresultaten

Zoek je op Google dan krijg je een overzicht van passende resultaten. Er worden teksten weergegeven die producten aanprijzen, locatiegegevens bevatten of er zijn natuurlijk ook bedrijven die zeggen dat…

Schrijven voor je doelgroep of het algoritme?

Je schrijft teksten voor een website of online artikel, focus je dan op de doelgroep of het algoritme van een zoekmachine? Misschien een lastige vraag, maar het antwoord is simpel.…

Effectief campagnes tracken met Google URL Builder

Als je een nieuwsbrief verzendt, social-mediacampagne uitvoert of een betaalde banner op een portaal plaatst bevatten deze waarschijnlijk één of meerdere links naar je website. Hoe meet je het aantal…

Werk je Google Mijn Bedrijf-profiel bij

  Is je Google Mijn Bedrijf profiel nog wel actueel? Veel bedrijven besteden weinig aandacht aan de gegevens binnen hun profiel. Toch zijn die gegevens steeds vaker zichtbaar binnen de…

Tip: passend screenshot voor je presentatie

Maak je ook regelmatig presentaties en blijft het een uitdaging om een passend screenshot in je document te krijgen? Er is een methode om binnen Windows snel een screenshot te…

Designtrends voor 2021

De wereld van het grafisch ontwerp is constant in beweging. Er zijn vele duizenden stijlen te bedenken. Maar wat is nu echt relevant voor de grafische uitingen van jouw organisatie?…
Top