Zo maakt u een effectieve landingspagina

Landingspagina’s zijn van groot belang bij het verhogen van het rendement van uw website. Het zijn namelijk dé pagina’s waar een potentiële klant op terecht komt na het klikken van een advertentie of het uitvoeren van een zoekopdracht. Deze pagina’s hebben maar één doel: het realiseren van conversies.

Verschil tussen een landingspagina en normale webpagina

Een landingspagina bevat minder afleiding dan een normale webpagina. De pagina is puur gericht op conversie en biedt alleen de daarop gerichte informatie.

Tips voor uw landingspagina

  • Zorg dat afleidende elementen, zoals overbodige websitenavigatie en social share buttons, verwijderd zijn. Beperk bovendien de hoeveelheid tekst op de landingspagina.
  • Maak gebruik van een actiegerichte verzendknop, ook wel Call To Action (CTA) genoemd. Beperk dit tot één CTA, het gebruik van meerdere CTA’s leidt namelijk tot een lagere conversie.
  • Leg bij de landingspagina de nadruk op uw Unique Selling Points. Benadruk de voordelen van uw aanbod. Behoud hierbij een consistente sfeer met de andere pagina’s van uw website, herkenning leidt namelijk tot vertrouwen.
  • Controleer de techniek en test de landingspagina. Controleer of de pagina goed laadt en denk aan de mobiele lezer. Test de pagina door middel van A/B-testen om te kijken welke opzet van landingspagina’s leidt tot de meeste conversies.

 

Bezoekers naar de landingspagina trekken

De bezoekers komen niet vanzelf op een landingspagina. Om bezoekers naar de landingspagina te trekken, moeten online kanalen en advertenties worden ingezet. Dit kan met Google Ads en publicaties op externe portalen of social media. Binnen Google Ads kunt u uw websitebezoekers tot een doelgroep maken en zo deze mensen opnieuw bereiken met een soortgelijke boodschap. Hiermee stimuleert u mensen terug te keren naar de website en vergroot u de kans op conversie.


Wilt u meer informatie over landingspagina’s of wilt u een website laten ontwerpen en bouwen voor meer conversies? Neem dan contact op met Emogy.

 

 

Pand reclamebureau Emogy

Meer Informatie?

Meer weten over dit onderwerp? Of ook toe aan een volgende stap in jouw B2B communicatie?

Top