Meer marketinginzicht met Google Alerts

Google Alerts is één van de eenvoudigste Google tools voor marketeers. Toch wordt deze tool vaak vergeten. Wij vertellen u graag wat Google Alerts is en wat de belangrijkste redenen zijn dit te gebruiken. Bovendien bieden wij u een handleiding aan die stapsgewijs het gebruik van Google Alerts laat zien.

Wat is Google Alerts?

Google Alerts is een gratis monitortool die u op de hoogte brengt wanneer Google een nieuwe pagina of ander relevant type inhoud ontdekt, met een door u opgegeven trefwoord of zin. Trefwoorden die u kunt invullen zijn bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam of de bedrijfs- en productnamen van concurrenten.

Wat kunt u doen met Google Alerts?

U kunt zien wie over uw bedrijf praat en wat gezegd wordt. Als uw bedrijf genoemd wordt op een openbaar forum heeft u de gelegenheid snel antwoord te geven. Dit is de perfecte manier om uw reputatie bij te houden. Ook kunt u een melding krijgen als gevraagd wordt naar een product dat u aanbiedt. Zo krijgt u de mogelijkheid om op een specifiek portaal een link naar uw website te plaatsen. Bovendien is er de mogelijkheid de concurrentie en ontwikkelingen te volgen.

Snelle handleiding voor Google Alerts

  1. Werk vanuit een bestaand Google-account of maak een account aan.
  2. Ga naar https://alerts.google.com/
  3. Typ uw gewenste zoekterm in
  4. Klik op ‘show options’ om uw meldingen aan te passen (taal, regio, bronnen etc.)
  5. Klik op ‘create alert’
  6. Vanaf nu worden berichten naar de mailbox van uw Google Account gestuurd


Wilt u verdere assistentie bij het effectief inzetten van Google Alerts voor uw bedrijf? Neem dan contact op met Emogy.

Meer weten?


Bel Danker van der Kamp op 072 - 57 120 60 voor een afspraak of mail naar . Wij sturen u graag onze brochure toe.

Top