LinkedIn voor B2B bedrijven

Hoe zet je linkedIn in voor het vergroten van je B2B-netwerk? Dit is een vraag die wij regelmatig horen. Graag geven wij je een aantal tips en ideeën om je netwerk op LinkedIn te vergroten en je bedrijf beter zichtbaar te maken. Bij het bepalen van de acties is het belangrijk om onderscheid te maken tussen een bedrijfsaccount en je persoonlijke account. Het is namelijk zo dat niet alle functies op ieder niveau beschikbaar zijn. Laten wij beginnen met een aantal tips voor je bedrijfsaccount:

Tips bij het gebruik van uw LinkedIn bedrijfsaccount

  • Maak in je berichten gebruik van @mentions en #hashtags. Bij het gebruik van een hashtag wordt het bericht binnen LinkedIn zichtbaar onder deze tag. Dit zal leiden tot een toename in het aantal views en het aantrekken van nieuwe volgers. Het gebruik van een mention, beginnen met een @ voor de naam, geeft de mogelijkheid om direct een persoon of bedrijf te vermelden in je update. Deze personen krijgen een melding dat ze in een bericht genoemd zijn. Dit verhoogt de betrokkenheid en zorgt er vaak ook voor dat het bericht eerder gedeeld wordt.
  • Deel vaak en veel verschillende soorten berichten van partnerorganisaties en berichten over relevante marktontwikkelingen. Zo blijft het publiek geïnteresseerd in de content die jij deelt. Deel deze berichten op het moment (dag en tijdstip) dat jouw publiek online is.
  • Sluit je berichten af met een 'Call to Action'. Door het toevoegen van een tekst als ‘lees meer op onze website of ‘deel dit bericht in jouw netwerk’ wordt de lezer verleid meer te lezen over het onderwerp of als een ambassadeur te gaan optreden voor jouw bedrijf. Dit zal zorgen voor een hogere ‘Click Through Rate (CTR) wat onder andere de ranking in Google bevordert.
  • Maak gebruik van foto’s en video’s. Het is bewezen dat visueel aantrekkelijke berichten vaker gelezen worden. Los van de aantrekkingskracht vergroten afbeeldingen ook het zichtbare oppervlak van jouw bericht in iemands feed. Hoe groter het oppervlak des te meer kans dat jouw bericht opvalt.
  • Zorg dat je collega's/ werknemers verbonden zijn met je bedrijf. Vraag of zij altijd een bedrijfsbericht willen delen in hun netwerk. Op deze manier wordt er snel een groter publiek bereikt. Laat ze ook lid worden van relevante groepen op LinkedIn zodat zij het bedrijfsbericht ook in deze groepen kunnen delen.

 

LinkedIn adverteren

Vanuit je bedrijfskanaal is het ook mogelijk om berichten betaald in iemands tijdlijn te plaatsen. Binnen LinkedIn noemen zij dit "sponsoren". Als je gaat sponsoren dan kun je aan de hand van filters vrij nauwkeurig je doelgroep definiëren. Zo selecteer je bijvoorbeeld de geografische locatie, de interesses, functie en eventueel ook de bedrijfsnaam van de doelgroep-personen.  

Acties vanuit je persoonlijk account

Je kunt jouw bedrijf ook verder helpen met een persoonlijk account. Communiceren, delen en netwerken binnen je persoonlijke account is dé manier om het netwerk rond je bedrijfsaccount uit te breiden. Het is namelijk niet mogelijk om vanuit een bedrijfsaccount direct nieuwe connecties te maken. Wel kun je als beheerder van je bedrijfskanaal een beperkt aantal mensen uitnodigen om je bedrijf te gaan volgen.

Met een persoonlijk account kun je gebruik maken van de LinkedIn Premium opties, zoals Sales Navigator. Hiermee kun je met mensen buiten je bestaande netwerk verbinden en ze een direct bericht sturen. Bij een groot persoonlijk netwerk kan het delen van een bedrijfsbericht voor veel resultaten, exposure en nieuwe volgers van het bedrijfskanaal zorgen.

Assistentie bij B2B social media communicatie?

Kortom, met behulp van LinkedIn kun je de zichtbaarheid van je bedrijf doeltreffend vergroten. Wil je meer informatie over het gebruik van LinkedIn in een B2B-omgeving of een doeltreffende online B2B marketing? Neem dan contact op met Emogy in Heerhugowaard.

 

 

Pand reclamebureau Emogy

Meer Informatie?

Meer weten over dit onderwerp? Of ook toe aan een volgende stap in jouw B2B communicatie?

Top