LinkedIn voor B2B bedrijven

LinkedIn is hét platform voor B2B bedrijven. Het platform maakt het mogelijk gebruik te maken van elkaars netwerk. Dit kan u informatie, inzichten en nieuwe contacten opleveren. Ook kunt u uw organisatie en producten beter zichtbaar maken in de markt. Wij vertellen u graag hoe u LinkedIn het beste kunt gebruiken voor uw bedrijf.

 

Tips bij het gebruik van uw LinkedIn bedrijfsaccount

  • Maak gebruik van @mentions en #hashtags. Bij het gebruik van een hashtag bestaat de mogelijkheid dat de post verschijnt in die hashtag op LinkedIn. Dit zal leiden tot een toename in het aantal views en het aantrekken van een nieuw publiek. Het gebruik van een mention geeft de mogelijkheid om direct een persoon of bedrijf te vermelden in een update.
  • Deel vaak en deel verschillende soort berichten van uw partnerorganisaties en/of marktontwikkelingen. Zo blijft het publiek geïnteresseerd in de content die u deelt. Deel deze berichten op het moment (dag en tijdstip) dat uw publiek online is.
  • Voeg Call to Actions toe aan uw bericht. Door het toevoegen van een tekst als ‘klik hier’ of ‘deel dit artikel in uw netwerk’ wordt de lezer verleid meer te lezen over uw bedrijf. Dit zal zorgen voor een hogere ‘Click Through Rate (CTR).’ Een hogere CTR leidt weer tot een hogere ranking in Google.
  • Maak gebruik van foto’s en video’s. Dit leidt tot een hogere visuele aantrekkelijkheid en vergroot de zichtbaarheid van uw bedrijf als (potentiële) klanten door uw feed scrollen.
  • Zorg dat uw werknemers verbonden zijn met uw bedrijf. Vraag of zij altijd een company bericht willen delen met hun netwerk. Op deze manier wordt een groter publiek bereikt. Laat ze ook lid worden van relevante groepen op LinkedIn zodat zij hierin ook berichten kunnen delen.

 

LinkedIn adverteren

Op LinkedIn is het ook mogelijk om vanuit uw bedrijfskanaal berichten te sponsoren (= vorm van adverteren). Bij deze vorm van adverteren zorgen filters dat makkelijk de juiste doelgroep wordt bereikt. Zo selecteert u eenvoudig de geografische locatie, interesses en achtergrond van de betreffende personen. Door het bericht te schrijven met de doelgroep in gedachte, kan zeer persoonlijke communicatie worden gemaakt.

 

Acties vanuit uw persoonlijk account

U kunt uw bedrijf zeker verder helpen met een persoonlijk account. Een persoonlijk account is de manier om het netwerk rond uw bedrijfsaccount uit te breiden. Het is immers niet mogelijk om vanuit een bedrijfsaccount direct nieuwe connecties te maken.

Met een persoonlijk account kunt u gebruik maken van de LinkedIn Premium opties. Hiermee kunt u met mensen buiten uw bestaande netwerk verbinden en een InMail-bericht sturen. Bij een groot persoonlijk netwerk kan het delen van een company bericht voor veel resultaat, exposure en nieuwe volgers van het bedrijfskanaal zorgen.

Assistentie bij uw B2B social media communicatie?

Kortom, het gebruik van LinkedIn kan het bewustzijn van klanten verhogen. Dit kan op langere termijn leiden tot meer nieuwe leads en conversies op uw website. Wilt u meer informatie over het gebruik van social media voor uw B2B bedrijf? Neem dan contact op met Emogy (072-5712060 of mail naar ).

Meer weten?


Bel Danker van der Kamp op 072 - 57 120 60 voor een afspraak of mail naar . Wij sturen u graag onze brochure toe.

Top