Wat houdt de Google update in?
Google zal nu primair de mobiele versie van een website gebruiken voor het indexeren en rangschikken in de zoekresultaten. Dit betekent dat sites die niet goed functioneren op smartphones en tablets niet meer zichtbaar zullen zijn in de browser bij het zoeken vanuit Google. Dus zorg ervoor dat je website mobielvriendelijk wordt. Wij geven je de beste tips.
Hoe maak je jouw website mobielvriendelijk?
- Gebruik een responsive design
Door gerichte berichten en gepersonaliseerde inhoud kunnen ABM-campagnes het verkoopproces versnellen, wat leidt tot een kortere verkoopcycli.
- Optimaliseer de laadsnelheid
Mobiele telefoon gebruikers hebben minder geduld voor trage websites, en de bandbreedte voor data is vaak kleiner. Optimaliseer de laadsnelheid door afbeeldingen te comprimeren, caching te gebruiken en onnodige scripts te verwijderen
- Verbeter de navigatie
Zorg voor een eenvoudige en intuïtieve navigatie op mobiele apparaten. Gebruik grote knoppen en duidelijke menu's die gemakkelijk te gebruiken zijn op een klein scherm.
- Maak tekst toegankelijk
Zorg ervoor dat de tekst goed leesbaar is zonder in te zoomen. Pas zo nodig de lettergroottes en spatiëring aan voor een optimale leeservaring.
Check je website met Lighthouse
Met de Chrome-extensie Lighthouse van Google kun je de prestaties en gebruiksvriendelijkheid van je mobiele website testen. Deze tool biedt suggesties voor verbeteringen en identificeert duidelijk de kritieke elementen die aandacht nodig hebben. Bovendien kun je aanvullende informatie vinden in Google Search Console (mits gekoppeld aan je website).
Heb jij hulp nodig bij de verdere optimalisatie van jouw website? Neem dan contact op met Emogy. Houd ook onze blogpagina in de gaten voor meer belangrijke updates!