concent-mode-v2
Misschien heb je er al over gelezen in het nieuws of heb je aan de backend van Google Analytics al een melding gezien? Vanaf 1 maart 2024 rolt de Google Consent Mode V2 uit, een update die verplicht is voor alle websites in de Europese Economische Ruimte (EER). Dit is geen kleine verandering, het is een aanpassing die je niet wilt negeren.
 

Google Consent Mode V2
Google’s Consent Mode V2 is een systeem voor het vragen van toestemming om cookies op de computers van websitebezoekers te plaatsen, wat een vereiste is onder de AVG. Het voegt nieuwe functies toe die invloed hebben op de manier waarop Google advertenties laat zien en informatie gebruikt. Vanuit jouw website’s cookiebar en gekoppelde cookie-instellingen is er onder Consent Mode V2 dus een directe koppeling nodig naar de Google-tools. Hiermee wordt de manier van registreren maar ook adverteren direct aangepast zodat er niet ongewenste persoonsgegevens worden gebruikt.

 

Hoe pas je jouw website aan voor Google Consent Mode V2?

Google scherpt de regels aan om te voldoen aan hun Google EU Gebruikers Toestemming Beleid. Deze nieuwe richtlijnen kunnen een aanzienlijke impact hebben op je online advertentiestrategie. Als je website niet aan de nieuwe eisen van Google Consent Mode V2 voldoet, kan dit je kracht om effectief te adverteren en je publiek te bereiken ernstig belemmeren. Welke vereisten er zijn, hebben wij in de onderstaande Infographic uiteengezet.

cookies infographic blog
Wil je weten welke Cookiebars gecertificeerd zijn voor toepassing onder Consent Mode V2? Bezoek dan deze webpagina met een overzicht van de door Google gecertificeerde CMP's

Conclusie

De wijziging naar Consent Mode V2 biedt nieuwe mogelijkheden voor het verzamelen van data op een privacybewuste manier. Zorg ervoor dat je een aangepaste cookiebar met de juiste functionaliteiten op je website plaatst. Wil je hier meer over weten of ondersteuningen willen hebben bij de implementatie? Neem dan contact met ons op.

 

Pand reclamebureau Emogy

Meer Informatie?

Meer weten over dit onderwerp? Of ook toe aan een volgende stap in jouw B2B communicatie?

Top