google reviews

Wist je dat jouw klanten met één klik een review op Google kunnen achterlaten? Dit versterkt de online uitstraling van je bedrijf en voor jouw klanten is het een eenvoudige manier om hun beoordeling te geven. Graag leggen wij je uit hoe je een Google review link kunt maken.
 

Waarom is een Google review URL van belang?
Online vertrouwen winnen is een ‘must’ in de wereld waar wij nu in leven. Potentiële leads gaan namelijk online zoeken, al is het niet direct. Hoe win je hun vertrouwen? Onder andere door Google reviews. Hoe meer positieve verhalen je leest van eerdere klanten, hoe groter het vertrouwen wordt. Zodra Google doorheeft dat je positieve reviews aan het verzamelen bent word je ook nog eens beloond met een hogere ranking. Erg belangrijk dus om jouw Google review link met klanten te delen.

 

Hoe maak je een Google review URL?
Er zijn twee manieren om een Google review link te maken. Dit is de makkelijkste manier:

  1.  Zorg dat je ingelogd bent, ga naar google.com en klik rechts bovenaan op het icoon met de negen puntjes. Selecteer vervolgens ‘Bedrijfsprofielmanager.’
  2. Vervolgens zie je onder ‘Je bedrijf op Google’ de button staan met de naam ‘Vragen om reviews’.
  3. Nu kun je de URL kopiëren en deze naar je klanten sturen.

 

Een andere manier:

  1. Zorg ook hier dat je ingelogd bent bij Google met het account waarmee je ook je Google bedrijfsprofiel beheert.
  2. Vind jouw bedrijf in Google (wordt weergegeven aan de rechterzijde van de pagina bij een zoekopdracht op jouw bedrijf).
  3. Scrol iets omlaag en klik aan de rechterzijde op de button ‘Meer reviews ontvangen’.
  4. Nu kun je de URL kopiëren en deze naar je klanten sturen.

 

Tutorial video:

 

Je kunt dus vragen om reviews door de link naar iemand te sturen in een e-mail of WhatsAppbericht. Je kan deze ook in een automatisch bericht plaatsen welke wordt verstuurd na het afleveren van een order. Zodra er een review geplaatst is verschijnt deze in Google Maps bij de gegevens van je bedrijf, en in de zoekresultaten aan de rechterkant.

 

Hoe ga je om met Google reviews?

 

  1. Geef klanten eerst zelf een review

Afhankelijk van de bedrijfstak waar je in werkt, kun je eerst zelf het balletje laten rollen. Laat een review achter bij jouw klant en misschien krijg je er een terug. Actie = reactie.

 

  1. Reageer op reviews

Klanten waarderen het als je hun review leest en beantwoord. Reageer ook op eventuele negatieve reacties, klanten vinden het betrouwbaarder als de reviews afwisselend zijn. Geef bijvoorbeeld extra uitleg over de situatie en kom met een oplossing.

 

  1. Reviews op de website plaatsen

Positieve reviews kun je prominent op de website plaatsen. Dit kan via een plugin of simpelweg schermafbeeldingen. Dit scheelt de bezoeker moeite om naar reviews te zoeken.

 

Hoger in zoekresultaten komen?

Google reviews verzamelen is een van de manieren om hogerop in zoekresultaten te komen. Verdere hulp nodig bij jouw online (of offline) strategie? Neem dan contact met ons op (zie de button hiernaast of hieronder).

 

Pand reclamebureau Emogy

Meer Informatie?

Meer weten over dit onderwerp? Of ook toe aan een volgende stap in jouw B2B communicatie?

 

Top