uitleg screenshot windows2

 

Is je Google Mijn Bedrijf profiel nog wel actueel? Veel bedrijven besteden weinig aandacht aan de gegevens binnen hun profiel. Toch zijn die gegevens steeds vaker zichtbaar binnen de zoekresultaten van Google. Niet alleen bij het ‘Zoeken’ maar ook binnen ‘Google Maps’. Controleer en update je gegevens.

 

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Even een korte uitleg voor wie nog niet bekend is met Google Mijn Bedrijf. De meest prominente vertoning van je profiel is bij het normale zoeken binnen Google. Als je je bedrijfsnaam intoetst dan verschijnt aan de rechterzijde in de browser een blok met je profielgegevens. Maar ook in Google Maps zijn je Mijn Bedrijf gegevens direct zichtbaar bij een zoekopdracht. Ook toont Google, als onderdeel van het regionaal zoeken van een dienst of product, een venster met lokale bedrijven die een oplossing bieden. Als het goed is staat jouw bedrijf hier ook tussen. Er zijn dus vele weergaven van je profiel en daarmee is het zeker zinvol om je gegevens juist te vermelden.

 

uitleg screenshot windows2

Hoe pas je een profiel aan?

Heb je al een zakelijk Google-account voor Google Analytics of Google Ads? Dan is het bedrijfsprofiel hier waarschijnlijk aan gekoppeld. Om dit vast te stellen log je in met je Google-account in de browser en ga je naar https://www.google.com/intl/nl_nl/business/. In de andere gevallen zul je een Google-account moeten aanmaken en eventueel na het inloggen een reeds bestaand profiel moeten claimen. In veel gevallen staat in het profiel aan de rechterzijde een linkje vermeld.

 

Wat kun je in je profiel vermelden?

Allereerst kun je belangrijke gegevens zoals jouw website, telefoonnummer en locatiegegevens vermelden. Je kunt je openingstijden invullen en aangeven welke dagen je bedrijf gesloten is. Dit kan zeer nuttig zijn voor eventuele bezoekers van je locatie. Geef je profiel een professionele uitstraling met sprekende foto’s en een profieltekst. Je zichtbaarheid kun je verhogen door duidelijk aan te geven welke producten en diensten je levert. Dit kan onder andere door de juiste activiteit-categorieën te selecteren maar ook je profieltekst van de goede beschrijvingen te voorzien.


Bijzondere vermeldingen? Gebruik een post

Wil je bezoekers op de hoogte brengen van praktische of interessante zaken rond je bedrijf? Maak dan gebruik van posts. Zo is er voor Covid-19 direct een mogelijkheid om gebruikers te informeren over de door jou genomen maatregelen. Natuurlijk kun je in posts ook andere zaken en aanbiedingen vermelden.

 

Meer informatie over het aanmelden en het aanpassen van bedrijfsinformatie lees je in dit Mijn Bedrijf artikel van Google.

 

Pand reclamebureau Emogy

Meer Informatie?

Meer weten over dit onderwerp? Of ook toe aan een volgende stap in jouw B2B communicatie?

Top