uitleg screenshot windows2

 

Is uw Google Mijn Bedrijf profiel nog wel actueel? Veel bedrijven besteden weinig aandacht aan de gegevens binnen hun profiel. Toch zijn die gegevens steeds vaker zichtbaar binnen de zoekresultaten van Google. Niet alleen bij het ‘Zoeken’ maar ook binnen ‘Google Maps’. Controleer en update uw gegevens voor een verse start in 2021.

 

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Even een korte uitleg voor gedegene die nog niet bekend zijn met Google Mijn Bedrijf. De meest prominente vertoning van uw profiel is bij het normale zoeken binnen Google. Toetst u uw bedrijfsnaam in, dan verschijnt aan de rechterzijde in de browser een blok met uw profielgegevens. Maar ook in Google Maps zijn uw Mijn Bedrijf gegevens direct zichtbaar bij een zoekopdracht. Ook toont Google, als onderdeel van het regionaal zoeken van een dienst of product, een het venster met lokale bedrijven die een oplossing bieden. Als het goed is staat uw bedrijf hier ook tussen. Er zijn dus vele weergaven van uw profiel en daarmee is het zeker zinvol om uw gegevens juist te vermelden.

 

uitleg screenshot windows2

Hoe past u een profiel aan?

Heeft u al een zakelijk Google-account voor Google Analytics of Google Ads? Dan is het bedrijfsprofiel hier waarschijnlijk aan gekoppeld. Om dit vast te stellen logt u in met uw Google-account in de browser en gaat u naar https://www.google.com/intl/nl_nl/business/. In de andere gevallen zult u een Google-account moeten aanmaken en eventueel na het inloggen een reeds bestaand profiel moeten claimen. In veel gevallen staat in het profiel aan de rechterzijde een linkje vermeld.

 

Wat kunt u in uw profiel vermelden?

Allereerst kunt u belangrijke gegevens zoals uw website, telefoonnummer en locatiegegevens vermelden. U kunt uw openingstijden invullen en aangeven welke dagen u gesloten bent. Dit kan zeer nuttig zijn voor eventuele bezoekers van uw locatie. Geef uw profiel een professionele uitstraling met sprekende foto’s en een profieltekst. Uw zichtbaarheid kunt u verhogen door duidelijk aan te geven welke producten en diensten u levert. Dit kan onder andere door de juiste activiteit-categorieën te selecteren maar ook uw profieltekst van de goede beschrijvingen te voorzien.


Bijzondere vermeldingen? Gebruik een post

Wilt u bezoekers op de hoogte brengen van praktische of interessante zaken rond uw bedrijf? Maak dan gebruik van posts. Zo is er voor Covid-19 direct een mogelijkheid om gebruikers te informeren over de door u genomen maatregelen. Natuurlijk kunt u in posts ook andere zaken en aanbiedingen vermelden.

 

Meer informatie over het aanmelden en het aanpassen van bedrijfsinformatie leest u in dit Mijn Bedrijf artikel van Google.

 

Top