Google ads met vier topadvertenties

U zult zich misschien afvragen waar de Google Ads advertenties aan de rechterkant van de Google-pagina gebleven zijn. Op vrijdag 19 februari heeft Google zijn pagina lay-out aangepast. Doet u aan zoekmachine adverteren of overweegt u dit? Dan vraagt u zich mogelijk af wat de gevolgen zijn voor de zichtbaarheid van uw advertenties. In het artikel wordt het e.a. verduidelijkt.

 

Nu slechts vier top-advertenties!
Als u voorheen een zoekopdracht in Google intoetste zag u maximaal 3 top-advertenties en werden alle overige advertenties aan de rechterzijde van de pagina getoond. Voert u nu een zoekopdracht in Google uit dan ziet u slechts vier topadvertentieposities bovenaan en drie advertenties onderin de zoekresultaten. Hiermee komt de kolom van advertenties aan de rechterkant helemaal te vervallen. Deze verandering is nu wereldwijd doorgevoerd, in alle talen. Google baseert de nieuwe weergave op de lay-out van de mobile zoekresultaten waarbij er al langer alleen topadvertenties worden getoond. Mobile wordt hierbij dus leading!

 

Relevantie van de zoekresultaten staat voorop
Google geeft aan dat er voorafgaande aan de implementatie van de nieuwe lay-out diverse testen zijn uitgevoerd en verklaart “We blijven veranderingen in de zoekresultaten aanbrengen met als uitgangspunt dat we nog relevantere zoekresultaten kunnen tonen aan gebruikers”. Ten aanzien van de gebruikerservaring en advertentie-effectiviteit verklaart Google het volgende; “Wij geloven erin dat het verlagen van het aantal zichtbare advertenties zowel de gebruikerservaring als de resultaten van de advertenties zal verbeteren.” Ook benadrukt Google dat deze benadering niet nieuw is en er constant een optimalisatie van de paginaweergave plaatsvindt.

 

Gevolgen voor adverteerders
Welke gevolgen deze verandering voor de adverteerders zal hebben is nog niet exact duidelijk. Wel is het zeker dat er een grote vraag zal ontstaan naar advertenties in de top vier posities. Dit zal een impact hebben op biedstrategieën en waarschijnlijk ook op de CPC’s voor deze posities in een desktop omgeving. Hoe Google de vrijgekomen positie aan de rechterkant verder gaat inzetten voor de gebruikers of adverteerders is nog niet bekend.

 

Assistentie bij uw Google Ads campagnes
Marketing en reclamebureau Emogy heeft veel kennis op het gebied van het zoekmachine adverteren met Google Ads. Wij zijn Google Partner getraind en gecertificeerd en hebben inmiddels voor een groot aantal opdrachtgevers hun wereldwijde Ads campagnes ingericht. Wij zijn regelmatig, vaak op wekelijkse basis, bezig met verdere optimalisaties van deze campagnes. Hierbij houden wij de advertentiestrategieën van de concurrenten van opdrachtgevers goed in de gaten en spelen hierop in.

 

Wilt u meer weten over zoekmachine adverteren met Google Ads? Neem contact op.

Emogy kan u ook helpen met uw content marketing, zoekmachine adverteren bij Adwords, het tekstschrijven en een verdere zoekmachineoptimalisatie.

 

 

 

Pand reclamebureau Emogy

Meer Informatie?

Meer weten over dit onderwerp? Of ook toe aan een volgende stap in jouw B2B communicatie?

Top