De feestdagen komen eraan. Voor fysieke winkels is het eenvoudig om de sfeer aan te passen naar deze periode van het jaar. Dit kan met decoratiematerialen, de juiste muziek en misschien wel een lekker geurtje. Maar hoe zit het met websites? En hoe doe je dit bij zakelijke website die hun professionele uitstraling moeten behouden? Maak je geen zorgen. Er zijn genoeg mogelijkheden om ook jouw website en ook je andere digitale uitingen klaar te maken voor de feestdagen.
Waarom zou je je website aanpassen tijdens deze periode?
De feestdagen bieden ook online mogelijkheden om je meer te verbinden en een aangename sfeer neer te zetten. En misschien wil je met een online actie wel meer websitebezoekers trekken of direct de omzet verhogen.
Wat kan je op de website aanpassen?
Je kunt hier en daar gebruik maken van een sierlijk lettertype, bijvoorbeeld in je merknaam. Daarnaast kun je gebruik maken van typische kleuren van de feestdagen, zoals rood, groen en goud. Er kan een banner bovenaan de website geplaatst worden waar een eindejaarsactie op wordt weergegeven of je kan ervoor kiezen om een vrolijke en feestelijke stijl in te brengen. We willen natuurlijk niet dat bezoekers afhaken, doordat ze de inhoud niet meer goed kunnen lezen of doordat ze afgeleid worden van alle elementen. Als laatste kun je een kerstwens op de hoofdpagina zetten. Dit is een klein detail, maar het zorgt ervoor dat de bezoekers een persoonlijke connectie met je merk voelen en daardoor zullen ze eerder terugkeren.
Wat kan je nog meer doen?
In de online nieuwsbrief kun je natuurlijk ook aandacht besteden aan de feestdagen. Een digitale mailing is misschien wel meer van deze tijd dan het sturen van een klassieke papier kerstkaart. Stuur je een kerstmailing? Maak dan in de visuals een knipoog naar je product of koppel de mailing aan een speciale eindejaarsactie, zoals een goed doel of een product-vooraankondiging voor het nieuwe jaar.
Onder alle bedrijfsmailtjes kan je in de laatste maand van het jaar een digitale kerstgroet in de vorm van een signature plaatsen. Deze signature kan je ook gebruiken om je eventuele sluitingstijden rond de feestdagen te communiceren.
Ook social media?
In deze snelgroeiende wereld kun je niet meer overleven op alleen een website. Het gebruik van social media is essentieel geworden om een succesvol bedrijf te worden. En daarom is het ook belangrijk om je social media op de feestdagen voor te bereiden. Op social media kun je gemakkelijk foto’s en video’s plaatsen. Mensen bekijken veel liever een foto of een video dan dat we een stuk tekst lezen en bovendien onthouden we de inhoud ook beter. Je kunt bijvoorbeeld een video vanuit het bedrijf maken waarin je je volgers gelukkige feestdagen wenst. Daarnaast is social media het perfecte medium om acties aan te kondigen en je kan ook je socialmediapagina’s omtoveren in de sfeer van de feestdagen; je kan je profielfoto, de headerfoto op Facebook en zelfs je bio aanpassen. Op social media kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Wees creatief.
Assistentie bij de productie van de eindejaarsuitingen?
Op zoek naar een creatieve uiting of campagne voor de feestdagen of heb je assistentie nodig bij het maken van materialen? Neem contact op met Emogy.